vineri, 25 septembrie 2009

Codul Educatiei, dezbătut la Ocna Şugatag


În 27 august a.c. la Centrul de Formare al Sindicatului Liber din Învăţământ Maramureş de la Ocna Şugatag, a avut loc o dezbatere pe marginea Codului Educatiei, dezbatere la care a participat ministrul Ecaterina Andronescu. Au mai fost prezenţi preşedintele SLÎ Maramureş şi secretarul general al FSLI, Liviu Marian Pop, membrii Biroului Operativ, aproximativ 30 de lideri sindicali şi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Maramureş, inspectorii generali adjuncţi Ana Moldovan şi Elena Cărăuşan.


Printre problemele dezbătute la Ocna-Şugatag s-au numărat: legea salarizării unice, noua metodologie a concursului de titularizare, a examenului de bacalaureat, admiterea în liceu, rolul asociaţiilor de părinţi în activitatea şcolară, absenteismul şcolar, problema celor care-i iniţiază pe profesorii începători, modul în care se realizează pregătirea viitorilor profesori, obligativitatea unui învăţământ de 13 ani ş.a. Întâlnirea cu ministrul Educaţiei a fost o discuţie neregizată, de fond, nu de formă, bazată pe întrebări punctuale.


Deşi cei prezenţi şi-ar fi dorit o discuţie mai amplă, în care sa fie analizate problemele învăţământului maramureşean, vizita dnei ministru a fost foarte scurtă, deoarece făcea parte din delegaţia condusă de preşedintele Senatului, Mircea Geoană.

Discutiile pe tema Codului Educatiei, începute la Ocna Şugatag, au continuat în Baia Mare, în aceeaşi zi, la Centrul Millenium. Au fost prezenţi inspectori şcolari, directori ai instituţiilor de învăţământ, profesori, profesori universitari, reprezentanţi ai elevilor şi părinţilor.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a făcut câteva precizări legate de necesitatea Codului: “Pentru că am dorit să fie o lege care să dea indentitate sistemului naţional de învăţământ şi să-i dea în acelaşi timp greutate. Nu este un Cod Andronescu, ci este o lege, un act normativ pe care l-am făcut împreună cu o echipă. Întâi şi întâi, am lucrat cu rectorii, apoi, în ultima vreme, am lucrat cu partenerii sociali, lideri de sindicat, profesori, reprezentanţi ai studenţilor, ai cadrelor didactice din învăţământul superior, deci nu pot să spun că n-am lucrat într-o echipă. Deciziile pe care le-am luat în final sunt o concluzie a ceea ce am discutat până am găsit o formulă de consens, cea care ni s-a părut nouă cea mai adecvată pentru rezolvarea unei probleme sau alta. Orice document este perfectibil şi sunt convinsă că, din dialogul nostru de astăzi, vor rezulta lucruri cu care să perfecţionăm acest document. Sper ca acest document să fie adus într-o formulă care să răspundă obiectivelor de la care am pornit, adică să dea sistemului stabilitate, predictibilitate, modernitate”.
Prof. Ioana PETREUŞ

Niciun comentariu: